Tips voor het scoren van kwalitatieve leads

28 april 2017 door Vroni Zentveld

Organisaties ontvangen vaak veel leads. Deze moeten allemaal worden verwerkt en dat is vaak nog een hele klus. Dit kan ten koste gaan van uw verkoop. Het kritisch omgaan met uw leads is dan ook van cruciaal belang. Ik geef u een aantal tips hoe u hier effectief mee omgaat.

Sommige willen in dit geval minder leads, maar van betere kwaliteit. Dat klinkt eng, maar werpt uiteindelijk zijn vruchten af! Deze leads hebben veel potentie. Een hoge ratio betekend niet altijd veel nieuwe klanten.

Of u nu veel of weinig leads ontvangt, er zijn een aantal tips om bepaalde processen te versnellen, de kwaliteit van uw leads te vergoten en de kans op een verkoopdeal te verhogen.

  1. Kwalificeer uw leads op basis van criteria die voor u van belang zijn.
  2. Analyseer de relevantie van uw huidige kanalen (advertenties, brochures, social media of website). Welk kanaal scoort kwalitatief hoog en welk laag?
  3. Besteed uw budget aan de juiste doelgroep.
  4. Analyseer wie uw content leest en creëer content voor deze doelgroep. Uiteraard weet u wie uw doelgroep is, maar leest zij ook uw content? Of is het een andere doelgroep?
  5. Creëer de juiste content. Weet wat uw doelgroep wilt lezen en schrijf hierover.
  6. Analyseer waar uw doelgroep naar zoekt. Als voorbeeld zoektermen via Google.
  7. Segmenteer uw doelgroep bij het plaatsen van online advertenties.
  8. Analyseer het gedrag van de leads tijdens contactmomenten kritisch. Als voorbeeld tijdens het sturen van een mail en de antwoorden hierop.

Bron: Marketingfacts
Microsoft