Social Engagement: sociale media beheer via CRM Dynamics

21 juli 2015 door Brigitte Buissink

Communicatie met klanten via de sociale media wordt steeds belangrijker. Als u niet reageert op berichten van klanten die ze op sociale media plaatsen, dan heeft dat een negatief effect op uw reputatie en dus op uw omzet. Terwijl nauwkeurige analyse van sociale media u juist nieuwe klanten en daarmee omzet kan bezorgen. Voor Microsoft reden om de module Social Engagement beschikbaar te stellen voor CRM Dynamics 2015.

Het hoofdbestanddeel van Social Engagement is Social Listening: deze tool kan uit die enorme datastroom via de scoial-media-kanalen de voor u relevante gegevens filteren. Realtime worden Twitter, Facebook, Youtube en nog 5000+ sites gescand op door u ingegeven zoekwoorden, met of zonder hashtags (#). Social Listening geeft ook aan waar en door wie er over uw bedrijf bericht wordt.

Kansen signaleren
Het gemak van dit systeem zit ‘m onder andere in de unieke sentimentmonitor. Deze evalueert trefwoorden om te bepalen of berichten positief, negatief of neutraal zijn. Ook geeft Social Listening de groei of krimp van het aantal meldingen duidelijk weer. Hierdoor kunt u trends identificeren in het gevoel dat mensen bij uw producten of merk hebben. Dat stelt u weer in staat om uw marketinguitingen effectiever vorm te geven. Bovendien worden al deze posts direct door Microsoft Dynamics CRM ingelezen en ingeschoten als leads, verkoopkansen of supportcases. Denk eens in hoeveel werk dat scheelt!

Hoger service level
Een ander groot voordeel is dat uw medewerkers direct kunnen reageren op Facebook en Twitter, waarmee tijdig schade voorkomen of kansen gepakt kunnen worden. Wanneer een klant een vraag of klacht heeft, kan de klantenservice daar direct op reageren. Daarmee verhoogt u niet alleen het service level, maar bent u tegelijk bezig uw merk te versterken. Andere klanten zien namelijk ook hoe snel en efficiënt de vraag of klacht wordt afgehandeld.

Meer weten?
Wilt u meer weten over Social Engagement? We laten de kracht ervan graag zien in een demo. Die kunt u nu direct aanvragen via het formulier hiernaast.