Microsoft neemt FieldOne over

16 juli 2015 door Jeffrey Klein

Microsoft kondigde onlangs vol trots aan dat FieldOne Systems LLC (kortweg  ‘FieldOne’), een eersteklas leverancier van field-service-managementoplossingen, een onderdeel van Microsoft is geworden.

Dit is een uniek moment voor bedrijven die kijken naar mogelijkheden om hun service in het veld aan klanten te verbeteren: het leveren van diensten rechtstreeks aan de klant op elk moment wanneer een dienst niet kan worden geleverd via de telefoon of andere kanalen. Field service management is een specifiek, maar uiterst belangrijk onderdeel van de klantenservice, dat bedrijven de mogelijkheid biedt om goede end-to-end field service aan hun klanten te leveren. In dit kritieke gebied, valt FieldOne pas echt op.

FieldOne is een toonaangevende leverancier van end-to-end oplossingen die bedrijven in staat stelt om inkomsten te genereren, kosten te verlagen en geweldige klantenservice te leveren. Hun toonaangevende oplossing is gespecialiseerd in het leveren van een volledige set van mogelijkheden dat werkorder-management, geautomatiseerde planning, voorraadbeheer en inkoopmanagement, workflow-mogelijkheden en mobiele samenwerking omvat. Dit geeft ondernemingen de mogelijkheid om zaken zoals het on the fly aanpassen van de routing van de te leveren diensten, een geschatte aankomst te kunnen doen, binnen een kleiner venster, dat essentieel is voor zeer persoonlijke benadering. FieldOne is uitermate geschikt om aan de uitgebreide mogelijkheden voor klantenservice – waaronder chatten, kennismanagement en self-service functionaliteit van Dynamics CRM toe te voegen.  Kortom: ze hebben de basisfunctionaliteit die organisaties nodig hebben om een effectievere field service operatie te voeren.

FieldOne is gebouwd op Microsoft-technologie voor snelle integratie en wordt aan klanten als een cloud service aangeboden. Het werkt inmiddels al geweldig met andere Microsoft proposities, zoals Office 365 en SharePoint en heeft cross-platform mogelijkheden. Dit betekent dat het kan werken op verschillende devices, wat de mobiele ervaring, die zo van cruciaal belang is in het field service management, versterkt. FieldOne is van begin af aan gebouwd om gebruik te maken met Dynamics CRM. Dit betekent dat onze klanten onmiddellijk kunnen profiteren van de mogelijkheden.

De aankondiging van deze week weerspiegelt dan ook de investeringen die we maken om intelligente systemen, een intelligente, proactieve customer engagement oplossing te leveren. Field service bedrijven proberen om af te buigen van het reactieve break-fix model naar een proactief gebaseerd model. Met deze overname kan Microsoft mogelijkheden creëren om bedrijven gebruik te laten maken van de mogelijkheden van de predictive services door het samenbrengen van de krachtige combinatie van FieldOne, Azure IoT en Cortana Analytics. Dit betekent dat organisaties die proactief onderhoud mogelijkheden bieden, effectief inzicht krijgen in het stroomlijnen van de voorziening en dat terwijl de kosten aanzienlijk verminderd kunnen worden.

Microsoft is gespecialiseerd in het aanbieden van complete en uitgebreide oplossingen aan klanten met end-to-end service behoefte. De Overname van vandaag is een belangrijke stap voorwaarts in het leveren van de meest complete customer service aanbod in de markt door middel van Dynamics CRM. En met het potentieel om deze mogelijkheden door middel van machine learning en predictive analytics te verbeteren, verandert Microsoft het spel van de klantenservice.