Functies online update nu ook in Microsoft Dynamics CRM 2016

4 februari 2016 door Jeffrey Klein

Vorig jaar was er een belangrijke update voor Microsoft Dynamics CRM Online. Die update betrof uitsluitend de online versie van Dynamics CRM. Het merendeel van de functies uit die versie zijn nu ook beschikbaar voor klanten die Microsoft Dynamics CRM 2016 op hun eigen server hebben draaien (on-premise).

De volgende tabel bevat een lijst met functies die nu beschikbaar zijn in Microsoft Dynamics CRM 2016. In de tweede tabel zie je of de functie alleen in CRM Online beschikbaar is of ook in CRM on-premise.

Functie CRM Online/CRM on-premise
Navigatie – beweeg door CRM met de nieuwe navigatiebalk en menusysteem Beide
Prestaties – formulieren veel sneller geladen met de nieuwe form rendering engine Beide
Analytics – Power Query-connector stroomlijnt verbindingen naar CRM Online Alleen CRM Online
Administratie
Schakelen tussen kopieën of verwijderen van een kopie van CRM Online Alleen CRM Online
Beheer CRM Online updates (klantgerichte updates) Alleen CRM Online
Bewerken (op maat maken)
Een logo toevoegen of wijzigen van het kleurenschema met behulp van thema ‘s Beide
Definiëren van bedrijfsregels op basis van bedrijfsprocesstromen Beide
Teruggaan naar de vorige fase van een bedrijfsproces voor een andere entiteit Beide
Aangepaste acties aanroepen vanuit werkstromen of dialoogvensters Beide
Definiëren van regels voor het maken of bijwerken van CRM-records uit de inkomende activiteiten Beide
Verbeterde veldberekeningen Beide
Duidelijke veldwaarden met bedrijfsregels Beide
Gebruik van segmentatie-oplossing voor strengere controle op de uitvoer van oplossingen en patches Beide
Mobiel
E-mail een link naar een pagina vanuit CRM naar telefoons en tablets Beide
Geniet van de dezelfde mobiele ervaring, of u nu een telefoon of tablet hebt Beide
Moderne UI van de nieuwe visuele besturingselementen in CRM voor telefoons en tablets voorzien Beide
Exporteren van gegevens naar Excel vanuit CRM geschikt voor telefoons en tablets Beide
Gebruik IFrames en webmiddelen in CRM geschikt voor tablets Beide
Beheer apparaten met Intune Apparaatbeheer Beide
Gebruik mobiele apps in Windows 10 en iOS 9 Beide
Bekijken van een voorbeeld van mobiele formulieren en dashboards voordat u ze gebruikt in CRM voor telefoons en tablets Beide
Beveiligen van uw mobiele data Beide
SharePoint-documenten weergeven in CRM voor telefoons en tablets Beide
Maak een taakstroom in CRM voor telefoons en tablets (met preview-functie) Alleen CRM Online
Klantenservice
Aanpassen interactieve service-hub-dashboards en formulieren Beide
Inschakelen van service level agreements (SLA’s) op aanvraag Beide
Prioriteren taken met nieuwe interactieve service-hub-dashboards en formulieren Beide
Gespreksafhandeling verkorten met kennismanagement artikelen Beide
Delen van de knowledgebase met Parature Alleen CRM Online
Versnel de klantenservice met standaardrechten Beide
Gebruik enquêtes om feedback te verzamelen van klanten Alleen CRM Online
Nieuwe, verbeterde Unified Service Desk Beide

Meer nieuwe of verbeterde functies en info over nieuwe integratiemogelijkheden vindt u op de website van Microsoft