Field service – waar te beginnen?

22 maart 2017 door Vroni Zentveld

Bij field service is het van belang problemen bij uw klanten op te lossen. Toch gaat het verder dan het vaststellen en repareren van het probleem. Het is tijd om verder te denken en een strategie te bepalen.

Bedenk hoe u uw klanten helpt zodat u voortdurend waarde toevoegt en onderscheidend blijft?

Om uw gehele organisatie hierin mee te krijgen is het belangrijk om processen te beschrijven en heldere verwachtingen te stellen.

Waar te beginnen?

Als organisatie wilt u inspelen op de groei van service en de veranderende verwachtingen van klanten. Toch maakt eenvoud uw organisatie effectiever. Eenvoudige processen zijn het meest effectief. Dit geeft medewerkers meer flexibiliteit om te innoveren. Behandel hierbij de volgende punten:

  • Automatiseer uw service processen;
  • Definieer wat voor uw organisatie én uw klanten “service” betekend;
  • Creëer en identificeer heldere doelstellingen;
  • Identificeer huidige knelpunten;
  • Kijk naar successen en tegenslagen om bepaalde stappen te maken;
  • Evalueer bestaande processen;
  • Verminder het aantal vervolgafspraken en inspecties door prestaties te rapporteren.

Integreer essentiële processen in de praktijk door het gebruik van field service management software.

Leg plannen, zendingen, inventarisatie en communicatie vast en zorg voor continue optimalisering. Hierdoor kunt u processen stroomlijnen, resultaten meten door:

  • Het analyseren van real-time informatie;
  • Het uitvoeren van uw kernwaarden;
  • Het voorspellen toekomstige vragen;
  • Het hanteren een heldere merkbelofte.

Bron: Microsoft