Customer experience- begin van binnenuit

10 maart 2017 door Vroni Zentveld

Organisaties verwachten dat klantenervaringen de belangrijkste schakel is.
Echter scoort maar een klein percentage hier hoog op. Hoe creërt u dit?

Uit onderzoek is gebleken dat slechts de helft als OK wordt beoordeeld. Om dit te verbeteren, moeten we terug naar het beginpunt.

Organisaties zijn gefocused op het creëren van geweldige klantenervaringen, maar steken ze soms niet dezelfde energie in de mensen die het moeten leveren en verkopen. Namelijk, de werknemers.

Goede communicatie en samenwerking
  • Dit is essentieel. Het is van belang dat alle werknemers weten wat uw organisatie onderscheidt van de rest. Het is de sleutel tot geweldige klantenervaringen.
  • Een centrale businessdriver en een eenduidige interne en externe boodschap, zorgt voor consistentie.
  • Blijf communiceren. Stuur nieuwsbrieven, schrijf blogs en zorg voor interactie op social media.
Waarde creëren

Gezamenlijke inspanning verbeterd klantenervaringen met 22%. Hiermee vergroot u tevredenheid, omzet, winst en het versnellen van de verkoopcyclus.

Waarom?

Het is vaak helder wat u doet en hoe u het doet. Het is minstens zo belangrijk om vast te stellen waarom u het doet. Hiermee maak u uw propositie nog sterker.

Kortom: Goede klantenrelaties beginnen intern. Zorg voor consistentie en eenduidigheid.

Bron: Microsoft