Belangrijke update Dynamics CRM 2016 Online

10 maart 2016 door Brigitte Buissink

Microsoft kondigde afgelopen weekend een update aan in Q2 van Dynamics CRM 2016 Online. Deze Spring wave-update bevat twee belangrijke functionaliteiten. Daarmee krijgt u ineens nog veel meer waar voor uw geld.

Microsoft heeft vorig jaar Adxstudio overgenomen, een bedrijf dat webportalen voor Dynamics CRM maakt. Dat resulteert in de toevoeging van een klantportaalmogelijkheid. Hiermee kunnen bedrijven die Dynamics gebruiken online support gaan bieden en/of hun klanten online inzage bieden in facturen of projecten.

Klant inzicht bieden via portaal
Ook de tweede grote toevoeging komt voort uit een overname door Microsoft: die van FieldOne. Dit resulteert in de toevoeging van Field & project services (de Nederlandse benaming is er nog niet). Dienstverlenende bedrijven kunnen hiermee projecten beheren en uren bijhouden. Of het nu gaat om een specialist die meerdere klanten per dag ondersteunt of een complex, meerdaags project: het kan allebei.

Brede ondersteuning bedrijfsprocessen
Voor Tempero komt vooral met die tweede toevoeging een langgekoesterde wens uit: ‘Fantastisch dat deze functionaliteit standaard wordt,’ zegt Arjen Jansen. ‘Voorheen moesten onze klanten hiervoor een aparte module aanschaffen. Nu krijgen ze ineens heel veel waar voor hun geld. Dit geeft aan dat Microsoft net zo veel gelooft in de kracht van Dynamics als wij. Ze zijn duidelijk op weg om alle zakelijke bedrijfsprocessen in de volle breedte met Dynamics te ondersteunen.’