6 redenen waarom CRM belangrijk is voor duurzame groei

30 juni 2017 door Vroni Zentveld

Duurzame groei is voor elke onderneming van belang. U wilt uw producten of diensten blijven ontwikkelen en klanten behouden. CRM helpt bij deze groei. Het stelt u in staat verkoopkansen en klantgegevens te beheren. Daarnaast accurate voorspellingen en onderbouwde beslissingen te nemen. Hierdoor groeit uw sales. Wij geven u 6 redenen waarom en hoe.

Realiseren langtermijndoelstellingen

CRM helpt u uw doelstellingen op langtermijn te realiseren. De wensen en behoeften van de klant staan hierbij centraal. CRM optimaliseert het behoudt van een langdurige relatie.

Elke verkoopkans opvolgen

Manage uw verkoopkansen. Zowel online als offline. Als voorbeeld websitebezoekers. Analyseer het gedrag en volg elke kans op. U versterkt hierdoor de relaties. Wanneer er een verkoopkans verloren gaat, is het van belang achter de reden te komen.

Verkoop en marketing, een geoliede machine

CRM optimaliseert de samenwerking tussen de verkoop- en marketingafdeling. Als het ware een geoliede machine. Beide afdelingen hebben toegang tot alle verkoop- en klantgegevens. Hiermee voorkom je onvolledige informatie, miscommunicatie en dubbele administratie.

Klantanalyses

Voor salesmedewerkers is een groot netwerk van belang. Waardevolle leads en informatie vergroten de kans op verkoop. Met CRM hebt u een overzicht van al uw contacten. Daarnaast ook van de verkoopresultaten, demografie en contactmomenten. Analyseer waar u uw netwerk kunt uitbreiden of nieuwe verkoopkansen kan creëren.

Uitstekende klanttevredenheid

Klanttevredenheid is essentieel. Dit staat centraal binnen uw bedrijf. In CRM legt u wensen, behoeften of issues vast. Analyseer deze gegevens en kijk waar u uw service, sales en klantenbinding op langtermijn kunt optimaliseren.

100% effectiviteit

CRM bevordert de effectiviteit binnen uw organisatie door overal en altijd beschikbaar te zijn. U hebt beschikking tot de meest recente gegevens en maakt gemakkelijk verkoopkansen aan. Dit bevordert de productiviteit.