5 tips voor een betere samenwerking op afstand

16 november 2016 door Vroni Zentveld

Een effectieve samenwerking met uw collega’s op afstand? Het kan!

 

Te lang wachten op een reactie, onnodige e-mails of langdurige vergaderingen? Dit is verleden tijd met onze 5 tips voor een goede samenwerking.

1. Heb inzicht in actuele informatie
Beheer de nieuwste versies van belangrijke documenten of wijzigingen. Door documenten online en centraal op te slaan, heeft u altijd en overal toegang tot uw gegevens.

2. Plan effectief

  • Deel uw agenda.
  • Maak gebruik van planning tools (als Planningsassistent in Outlook)
  • Bespreek alleen de punten die op dat moment prioriteit hebben.
  • Nodig alleen diegene uit voor wie het op dat moment van belang is.
  • Overleg vaker en korter. Als voorbeeld 2 keer per week een half uur.

3. Vergader online 
Met online vergaderen deelt u documenten, kunt u presenteren en hoeft u niet uren te reizen voor uw afspraak.

4. Verhoog de toegankelijkheid
Met Microsoft Skype for Business beperkt u het aantal e-mails en lange telefoongesprekken. U ziet welke contactpersonen beschikbaar zijn en stelt uw vraag via de chat- of belfunctie. Betrek daarnaast meerdere personen bij gesprekken.

5. Zorg voor 360-graden projectmanagement
Help uw projecten op schema te houden, en maak door efficiëntie uw projecten eenvoudiger. Als voorbeeld door volledig inzicht in uw klant en de status van het project. Tempero adviseert u graag met de juiste hulpmiddelen.

Bron: Microsoft blog